domingo, 5 de octubre de 2008

Treballar amb Google és un avantatge

Google és una eina molt aprofitable avui dia. Tothom sap que Google es un gran cercador que ens proporciona molta informació, molt o poc concreta. Així que en aquesta setmana a Noves tecnologies aplicades a l'educació hem treballat aquest tema. Jo sabia que Google ens podia proporcionar informació, però en aquesta assignatura he après a que no tant sols ens dona aquesta eina, sinó que també podem fer servir un bloc de notes que es molt més útil que "els meus favorits" o també ens proporciona una aplicació semblant al Word , Power Point o Excel a traves d’Internet. Així que aprofundiré sobre aquest últim aspecte.

Hi ha una pagina web on trobarem aquests serveis abans esmenats (si voleu veure la pàgina web feu un clic aquí). Us la mostro a continuació:

Com veieu s'ha d'introduir el vostre correu electrònic i la vostra contrasenya. Quan l’hagueu introduït, a continuació, heu de fer un clic a "Nuevo" així tindreu accés als diferents documents del Google.

Veureu,com mostra la fotografia, que hi ha diferents opcions per escollir. Si voleu fer un document com el de Word, feu un clic a "Documento", si voleu un Power Point a "Presentación",si voleu de l' Excel a "Hoja de calculo" i si voleu fer un formulari a "Formulario".

Aquests documents s'utilitzen de la mateixa manera que els programes d'office. Però té més avantatges, per exemple :


- Qualsevol dels documents mostrats, es poden compartir amb més gent, així facilitant l'ús d'un estri molt profitós a l'hora de fer un treball en grup. Això es pot fer,quan t’hagis introduït en algun dels documents, fent un clic a "Comparteix" (està a la banda dreta de la finestra) i desprès a "Comparteix amb altres usuaris". Pots triar : si vols que participin com a col·laboradors o com a lectors. A continuació, posem l'adreça electrònica de cadascun dels usuaris que vull compartir aquell document i per finalitzar aquest procés, fem un clic a "Invitar colaboradores".

- També, podem revisar o controlar quan s'ha actualitzat aquell document. Fent un clic a "Fitxer" i a continuació a " Historial de revisions".

- En el full de càlcul, podem fer un formulari. Fem un clic en "Formulario" i seguidament en "Crear un fomulario". No solament podrem fer us d'aquest formulari nosaltres sinó, que ho podràs enviar en xarxa a les persones que t’interessin fer arribar el formularia agafant la direcció que posa al final de la finestra. I en el full de càlcul apareixerà el dia i l'hora en que t'han contestat aquella pregunta.

-Podrem classificar tots aquets documents en les carpetes que vulguem. En el menú principal de la pagina web, fem un clic a "Nuevo" i desprès a "Carpeta".

-Podrem gaudir de aquest programa en qualsevol ordinador que tingui Internet.


Jo crec que és una eina molt útil per treballar tant en individualment com en grup. Qui vulgui pot gaudir d'aquesta aplicació sense comprar-ne cap programa d'office i en qualsevol lloc.


Us proporciono un vídeo per facilitar l'ús d'aquesta aplicació.

Primera part del vídeo Google Docs.







No hay comentarios: